Technologie kolem nás
Naši žáci v hodinách informatiky tvořili projekty zaměřené na informační a komunikační technologie, které nás postupně posouvají vpřed. Každá skupinka si připravila teoretickou část o vybrané oblasti, se kterou seznámila ostatní spolužáky. Následně pokračovala část praktická, ve které si každý žák vyzkoušel střípky možností z dané oblasti. Po zpětné vazbě na projekty vyplynulo, že žáky nejvíce zaujala umělá inteligence a virtuální realita.
Digitální učení v 2.B
Ve škole se sice učíme správně psát, číst i počítat, ale především se učíme samostatně přemýšlet, rozhodovat se a také spolupracovat s ostatními. Rozvíjíme tím kompetence k učení, k práci, sociální a komunikativní kompetence, kompetence k řešení problémů a kompetence občanské. V poslední době přibyla i kompetence digitální. Učíme se využívat digitální technologie k učení, poznáváme ovládání počítačů klávesnicí i dotykovým displejem. Učíme se vytvářet schémata i myšlenkové mapy, pracujeme s tabulkami a grafy a pomocí krokování programujeme jednoduché roboty. Na naši páteční digitální hodinu se vždy moc těšíme.
Děvčata z 9.A úspěšně složila KET FOR SCHOOLS
První pololetí tohoto školního roku jsme se pod vedením paní učitelky Kohutové věnovaly intenzivní připravě na složení jazykové zkoušky KET FOR SCHOOLS. Tato zkouška se skládá z částí reading, writing, listening and speaking.
Zkoušky jsme úspěšně složily 17. a 18. prosince v Brně v jazykovém centru PARK. Děkujeme za pomoc při přípravě a věříme, že se nám získané znalosti budou hodit v dalším studiu na střední škole.
Barbora Groulíková a Anežka Gregorová, 9.A
Bowling jako odměna pro 8.C
Dne 3.3. jsme si užili bowling, který jsme vyhráli ve školní soutěži Hledání dvojic učitelů. Někteří z nás si bowling zahráli poprvé, někteří už byli zkušení borci. Hráli jsme na 10 kol po 2 hodech. Vyhlásili jsme si také třídní mini soutěž o to, kdo trefí nejvíce kuželek. Vítězem se stal Petr za kluky a Ellen za holky.
Drobné občerstvení bylo fajn. Všichni jsme si to moc užili, byla skvělá pohodová atmosféra. Takových akcí by mohlo být více.
Jana Kadeřábková
Lyžařský výcvik v Poličce
Naši žáci 7.A a 7.C se zúčastnili lyžařského výcviku v Poličce. Na svahu si vedli úžasně a po týdnu na sjezdovce nezbyl na svahu jediný nelyžař! Závěr výcviku korunoval slalomový závod, kteří všichni zvládli bravurně a na lyžařích bylo vidět, že si kurz užili. Letos se vystřídalo na kurzech bezmála sto našich žáku sedmých tříd a více než polovina bylo začátečníků. I tak se všichni naučili lyžovat a kurzy se obešly bez zranění.
Už teď se děti i instruktoři těší na výběrový lyžařský kurz, který proběhne v Záhoří v Orlických horách.
Lyžařský výcvik 7.B, D
Původně naplánovaný lyžařský výcvik 7.B, D na poličské sjezdovce se posunul do týdne 23. - 27.1.2023. Žáci se velmi snažili, a i přes počáteční nezdary těch, kteří stáli na lyžích poprvé, si ke konci kurzu všechny děti osvojily základy lyžování, a některé dokonce prohloubily své zkušenosti. Každý den pilně trénovaly rozjezdy, zastavení, zatáčení, otáčení, odšlapovaly, carvingovaly a volně lyžovaly v dlouhých obloucích. Někdo jezdil rekreačně, někdo středně sportovně a ti nejlepší funcarvingovali. Při slalomovém závodě v poslední den výcviku bylo těžké najít vítěze, diplom a zlatou medaili by si zasloužili všichni, padesátka béčáků a déčáků.
Lapbook - náš chytrý domeček 2.B
Začínáme II. pololetí druhé třídy, učivo nám přibývá, učíme se nová pravidla a pojmy. Abychom si na všechno rychle vzpomněli vyrobili jsme si chytrou skládanku - Chytrý domeček, do kterého vše nové ukládáme. Už v něm bydlí abeceda, měkké a tvrdé slabiky, pravopis u/ů/ú, časti lidského těla, lesní rostliny a naše smysly. Každé téma má svoji skládanku. Vždy přidáme to, co jsme se právě naučili. A teď už stačí jenom domeček rozložit a použít. Snad se nám do domečku všechny nápovědy vejdou!
Pololetní akademie
V prosinci jsme kvůli velké absenci nemohli uspořádat závěrečnou akademii, a tak jsme ji posunuli na únor, poslední den před pololetními prázdninami. Třídy II. stupně si připravili program, který předváděly svým spolužákům. Uvádění akademie se ujala třída 9.A, která vše velmi dobře připravila a zorganizovala. Téma, které bylo vybráno, bylo BARVY.
K vidění byla řada tanečních vystoupení, úžasná mazurka v podání 9.D a jejich třídy 4.C, které dělají patrona, barevné tanečnice z 9.B, sáňkař Janek a jeho 7.D, růžovou už nechtěla mít 9.C a 6.C naopak růžovou proměnila v módní přehlídku. 6.A vystoupila se šmoulím tancem, 6.D si čistila barevnými kartáčky zuby, 6.B zazpívala, stejně jako 9.A a její Duhová víla. 8.A připravila barevný kahoot, 8.B zatančila i s paní učitelkou třídní, 7.B natočila barevné reklamy, z nichž byl nejzdařilejší Azurit. 8.C přidala scénu s Grintschem. Na závěr si třídy užily společný tanec.
Slova chvály ze všech stran byla odměnou všem účinkujícím.
Masopust 1.A a 1.B
Čtvrteční den byl v 1.A a 1.B ve znamení masopustního veselí. Třídami se proháněly rozmanité karnevalové kostýmy, které odhodlaně zdolávaly připravené úkoly a hry. Děti se seznámily s tradicemi tohoto období, včetně obchodování na třídním masopustním jarmarku. Zde prodávaly vlastnoručně vymodelované koblihy, koláče, jitrnice a další pochoutky. Poté se naše třídy spojily a vyšly na masopustní průvod v čele s medvědem a šaškem. V závěru nechybělo ani tancování s medvědem. Všichni žáci si karnevalový den moc užili a již nyní se těší na další vzájemné utužování mezitřídních vztahů.
TU z 1.A a 1.B